Van 2023 tot 2026 focussen we op de uitdaging van Sport Vlaanderen, die past binnen het DNA van de Kempense Sportacademies, om trainers in sportverenigingen te werven en te behouden. We winnen een mooie subsidie, dankzij de beste score van de jury, met ons project 'De trainer op 1' in het kader van de oproep 'Meer trainers naar de sport' en werven hiermee een extra sportclubondersteuner aan.
Ondertussen is de tijd rijp om enkele nieuwe sportacademies op te starten.
Vanaf 2021 hanteren we een impactgedreven model (IDBM) en de Theory of Change (TOC). Dankzij de Sociale Innovatiefabriek en Sport Vlaanderen krijgen we de kans om, in het kader van het project Social Sportup, onze methode te verfijnen.
We onderscheiden ons door een sterk veranderingsritme dat verandering van de structuur en cultuur in gang zet en op gang houdt We doen dit door langdurende processen via sterke samenwerkingsverbanden op te zetten waarbij stap voor stap zoveel mogelijk partners zich kunnen binden.(inktvlekstrategie).
Vanaf 2020 verbreden we van 3 naar 8 deelnemende gemeenten.
Vanaf 2016 gaan we meer en meer systematisch te werk.
We werken samen per sporttak om per club een sterk bestuur, een sterke jeugdopleiding en sterke samenwerking te realiseren.
Een essentieel gezamenlijk doel waarvoor we gedurende minstens een periode van 5 jaren de krachten bundelen is een onderdeel van het beleide van de deelnemende clubs.
De strategie van 2009 tot 2015 legt het accent op onze sporters, onze coaches, onze ouders/grootouders, onze omgeving en het groeien stap voor stap.
Vanaf 2021 hanteren we een impactgedreven model (IDBM) en de Theory of Change (TOC). Dankzij de Sociale Innovatiefabriek en Sport Vlaanderen krijgen we de kans om, in het kader van het project Social Sportup, onze methode te verfijnen.
Vanaf 2020 verbreden we van 3 naar 8 deelnemende gemeenten.
De werking breidt uit naar Geel, Mol, Balen, Meerhout en Laakdal. Sinds 2009 zijn de Kempense Sportacademies actief in Kasterlee, Dessel en Retie.
Vanaf 2016 werken we meer en meer systematisch.
We werken samen per sporttak om per club een sterk bestuur, een sterke jeugdopleiding en sterke samenwerking te realiseren.
Een essentieel gezamenlijk doel waarvoor we gedurende minimum een periode van 5 jaren de krachten bundelen is een onderdeel van het belied van de deelnemende clubs.
De strategie van 2009 tot 2015 legde het accent op :
- Onze sporters
- hebben een krachtige persoonlijkheid.
- zijn atleten.
- zijn technisch/taktisch sterk.
- Onze coaches
- zijn passioneel bezig met korfbal.
- zijn mentaal sterk.
- verhogen het spelniveau.
- Onze ouders/grootouders engageren zich.
- Onze omgeving is stimulerend.
- Wij groeien stap voor stap.